Da var katalysatoren kommet, så da var det bare til og få ting på plass, Katalysatoren jeg kjøpte er da ikke ferdig tilpasset, så det måtte jeg gjøre selv, den må da kuttes vekk fra eksos manifold og tilpasses i lik lengde som den gamle og deretter sveises på plass, deretter må bunnfeste sveises fast i andre enden nøyaktig slik den gamle sto plassert slik at de passer inn på feste skruene,kan være litt knotete, men har heldigvis gjort det et par ganger før, så er det bare å skru den på plass igjen. har også fått på et nytt flexibend da det gamle var ganske medtatt

Her er også et bilde innvendig i den gamle Katalysatoren, dette er hva som skjer når katalysatoren er ferdig, cellene inne i katalysator smelter sammen helt til hele innmaten kolapser, det er ikke mulig å så noe tegn utvendig på en katalysator at den er utslitt, den må da demonteres og sjekkes i begge ender, og selv om den ser hel ut i bagge ender så kan den fortsatt ha smeltet sammen innvendig i cellene.

¨

Denne var helt ferdig

Katalysator Skifte kan være en dyr kostnad og skifte, på denne bilen kostet det med 1500 kr for en katalysator, skulle jeg kjøpt en ferdig tilpasset ville den kostet nærmere 4000, om du da ikke kan gjøre jobben selv så kommer arbeid i tillegg, har en bil gått ca 150 000 uten skifte så kan man regne med å måtte bytte katalysator i nær fremtid.